Installeer een e-mail account in Mac Mail

Voordat je aan de slag gaat met deze handleiding, ga eerst na of je het volgende in orde hebt gemaakt:

• Je hebt een email adres aangemaakt in de beheer omgeving

• Je kan inloggen in webmail

• POP of IMAP adres is toegestaan

• De uitgaande server van je internet provider

• Zorg dat je een gebruikersnaam / wachtwoord hebt voor je e-mail


Stappenplan in Mac Mail

Stap 1: Open je Mac Mail


Stap 2: Als dit je eerste e-mail account is, verschijnt er een popup


Stap 3: Klik op ‘ andere / overige ‘


Stap 4: Vul je gegevens in en klik op ‘volgende ‘


Stap 5: Selecteer ‘Imap ‘ of ‘POP’ helemaal bovenaan. Als je de mail wil synchroniseren tussen verschillende apparaten, gebruik je IMAP. Als je alleen je lokale email wil downloaden, gebruik dan POP3


Stap 6: Voor de inkomende server, vul je de volgende gegevens in: imap.yourdomain.tld. Voor bijvoorbeeld het domein: monkeybusiness.nu, gebruik je imap.moneybusiness.nu. Je gebruikersnaam is je volledige email adres. Voer je wachtwoord in die je hebt aangevraagd bij het kiezen van je emailadres.


Stap 7: Vul de uitgaande server details in. Deze details zijn afkomstig van je huidige internet service provider.


Stap 8: Klik op volgende. Je instellingen worden geverifieerd


Handleiding voor Outlook account

De afbeeldingen hieronder horen bij de stappen voor de verschillende versies van een Outlook account die hieronder worden beschreven. De lay-out kan per versie verschillen maar de informatie die ingegeven moet worden is gelijk voor elke versie.



 


Outlook 2007 Handleiding


Installeer een e-mail account in Outlook 2007.


Voordat je aan de slag gaat met deze handleiding, ga eerst na of je het volgende in orde hebt gemaakt:

• Je hebt een e-mail adres aangemaakt in de beheer omgeving

• Je kan inloggen in webmail

• POP of IMAP adres is toegestaan

• De uitgaande server van je internet provider


Stappenplan in Outlook 2007


Stap 1. Open je Outlook 2007.


Stap 2. Ga naar het menu ‘ Bestand ‘.


Stap 3. Open ‘Account instellingen ‘.


Stap 4. Selecteer ‘nieuw ‘.


Stap 5. Selecteer ‘Microsoft Exchange , POP3, IMAP of http ‘, en kies voor volgende.


Stap 6. Vink “handmatig server of extra server configureren’ aan.


Stap 7. Selecteer ‘Internet email ’, en kies voor volgende.


Stap 8. Voer je naam en volledig e-mail adres in.


Stap 9. Als je de mail wil synchroniseren tussen verschillende apparaten , gebruik je IMAP. Als je alleen je lokale email wil downloaden, gebruik dan POP3.


Stap 10. Voor de inkomende server voer je het volgende in; imap.jouwdomein.tld. Voor het domein monkeybusiness.nu voer je imap.monkeybusiness.nu in.


Stap 11. Vul de uitgaande server van ISP in voor de uitgaande server.


Stap 12. Je gebruikersnaam is je volledige email adres.


Stap 13. Voer je wachtwoord in. Deze heb je aangevraagd tijden het aanmaken van je emailadres.


Stap 14. Test je account instellingen. Als beide groen zijn aangevinkt, voeg je account toe.


Outlook 2010 Handleiding


Installeer een e-mail account in Outlook 2010

• Je hebt een e-mail adres aangemaakt in de beheer omgeving

• Je kan inloggen in webmail

• POP of IMAP adres is toegestaan

• De uitgaande server van je internet provider

• Zorg dat je een gebruikersnaam / wachtwoord hebt voor je e-mail


Stappenplan in Outlook 2010


Stap 1. Open je Outlook 2010.


Stap 2. Klik linksboven op ‘Bestand’.


Stap 3. Klik op ‘Info ‘ en klik op toevoegen account.


Stap 4. Klik op ‘ server instellingen handmatig configureren ‘.


Stap 5. Selecteer ‘Internet Email’, klik vervolgens op volgende.


Stap 6. Vul je gegevens in , selecteer ‘IMAP of POP. Als je de email wil synchroniseren voor meerdere programma’s, gebruik dan IMAP. Als je dit alleen voor de lokale email wil downloaden, gebruik dan POP3.


Stap 7. Voor de inkomende server voer je het volgende in; imap.jouwdomein.tld. Voorbeeld: voor het domein monkeybusiness.nu voer je imap.monkeybusiness.nu. Je gebruikersnaam is je volledige email adres. Voer je wachtwoord in. Deze heb je aangevraagd tijden het aanmaken van je email adres.


Stap 8. Voer de uitgaande server details in. Deze details zijn afkomstig van je huidige internet service provider.


Stap 9. Klik op verder. Je instellingen worden geverifieerd. 



Stappenplan Thunderbird


• Je hebt een e-mail adres aangemaakt in de beheer omgeving

• Je kan inloggen in webmail

• POP of IMAP adres is toegestaan

• De uitgaande server van je internet provider


Stap 1: Open Thunderbird


Stap 2: Ga naar het menu ‘ Bestand’.


Stap 3: Linksboven kan je kiezen voor ‘ Account Actions ‘, vervolgens kies je voor ‘voeg een nieuw account toe ‘.


Stap 4: Voer je naam in die je graag wil tonen.


Stap 5: Voer je adres in.


Stap 6: Voer je wachtwoord in en kies voor ‘controleer’.


Stap 7: Thunderbird zal een aantal servers checken. Wacht deze check even af.


Stap 8: Als je de mail wil synchroniseren tussen verschillende apparaten , gebruik je IMAP. Als je alleen je lokale email wil downloaden, gebruik dan POP3.


Stap 9: Voor de inkomende server voer je het volgende in; imap.jouwdomein.nu of pop3.jouwdomein.nu. Voorbeeld: voor het domein monkeybusiness.nu voer je imap.monkeybusiness.nu of pop3.monkeybusiness.nu.


Stap 10: Selecteer ‘geen ‘voor SSL en niet-versleutelde wachtwoord voor authenticatie.


Stap 11: Vul de uitgaande server van je ISP in voor de uitgaande server.


Stap 12: Je gebruikersnaam is je volledige email adres.


Stap 13: Test je account instellingen. Je krijgt nu een waarschuwing. Vink het vakje aan en ga akkoord.


Stap 14: Je email moet nu werken!


Handleiding open X Change.


E-mail toevoegen aan Hotmail



Klik hier voor de handleiding van open X Change


Heb je na het lezen van deze handleiding nog vragen? Mail of bel het supportteam van Starteenwinkel.nl via info@starteenwinkel.nl of tel. 0299-200850.