E-mailinstellingen
In deze handleiding leggen we uit hoe je jouw e-mail instellingen op de juiste manier instelt. Hiermee wordt bedoeld: de instellingen van de e-mails die jij naar jouw klanten verstuurt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een statuswijziging van een order.
1. Om te beginnen log je in in de beheeromgeving van de webshop. Bij
Instellingen >
E-mailinstellingen vind je verschillende tabjes waar je jouw aanpassingen kunt doen.
2. Onder
admin e-mail kan je het e-mailadres invoeren waar je de orderbevestigingen op wil ontvangen. Ook kan je een tweede e-mailadres invoeren. Op dit e-mailadres zal dan een CC gestuurd worden van de order. Op deze manier is het bijna onmogelijk om een order te missen! ;-)
3. Bevestiging e-mail: hier kan je meerdere instellingen wijzigen. Ons platform vult hier automatisch gegevens in. In onderstaand voorbeeld kan je zien dat dit nog niet is aangepast, dit dien je dus zelf aan te passen.
- Bij
verzender naam kan je de naam van je webshop vermelden. In bovenstaand geval zal dat zijn Rosanne's webshop.
- Het
verzender e-mailadres kan je alleen aanpassen als je een eigen e-mailadres hebt geregistreerd welke ook gelinkt is aan jouw domeinnaam (voorbeeld domeinnaam:
www.rosanne-webshop.nl). Het e-mailadres zal dan zijn
info@rosanne-webshop.nl.
- Wil je
verzender e-mailadres aanpassen dan moet je dus een eigen domeinnaam en e-mailadres hebben geregistreerd.
- Bij
antwoordadres mag je een e-mailadres invullen naar keuze.
De gegevens die je hier invult kan je overnemen bij
status e-mail,
betaling ontvangen,
factuur emailen en
order verwijderd.
Als je deze aanpassingen hebt gedaan is de kans aanzienlijk kleiner dat een e-mail in de spam van jouw klanten terecht komt.
Heb jij nog geen eigen domeinnaam en/of e-mailadres? Deze kan je heel gemakkelijk registeren in de beheeromgeving van jouw webshop!